Dagens gang

Dagsrutine i Børnehuset Frimestervej

Kl 07.00: Børnehuset åbner. Vi åbner på blå stue i børnehaven. Indtil kl 08.00 vil der blive serveret morgenmad. Vi ser gerne at I vasker hænder med jeres barn inden I afleverer.

Kl 08.00 Børnene fordeler sig på deres stuer og beskæftiger sig med leg, sang, historielæsning m.m.

Kl 08:45 Samling i alle grupper og her synges forskellige sange og børnene bliver informeret om hvad de skal denne dag.  Vi spiser formiddagsmad og drikker vand.

Kl 09:30: Dagens aktivitet går i gang. Vuggestuen deler sig op i mindre grupper og laver forskellige aktiviteter. Børnehaven laver aktiviteter i deres stuegruppe (aldersopdelt).

Kl 10.30: Vuggestuen samles og holder lidt samling, synger sange, hvorefter de vasker hænder. De spiser frokost.

Kl 10:45-11:30 Børnehaven vasker hænder og spiser frokost i deres aldersopdelte stuer.

Både i vuggestuen og i børnehaven hjælper børnene med at dække bord og de rydder selv op efter sig, når de er færdige med at spise.

Kl 11.15: Vuggestuen putter børn, der sover udenfor. De børn der sover flere gange i løbet af dagen, bliver puttet efter behov.

Kl 11.45: De store vuggestuebørn og de børnehavebørn, som har brug for at sove, bliver puttet på Rød stue. Der sidder en voksen hos børnene indtil kl 14.

Mellem kl 11.45 og 13.30 afvikler personalet pauser på skift.

Kl 12.00-14.00 Børnehavebørnene er på legepladsen/Indenfor. Vuggestuebørn vågner individuelt.

Kl 14.00: der serveres eftermiddagsmad og et glas mælk for alle børn. Herefter er der leg på stuerne. Vuggestuebørn der skal sove igen, bliver puttet.

Kl 16:00: Børnehaven samles på den stue der passer bedst. Vi serverer lidt brød, frugt og vand.

Kl 17.00: Børnehuset Frimestervej lukker.

Ovenstående tidsplan kan varieres, men skal vise hvordan vi er organiseret og hele tiden arbejder ud fra et barneperspektiv.