En institution hvor alle kender alle

En Selvejende institution

Vi er en selvejende integreret daginstitution, beliggende Frimestervej 43, 2400 København NV. Vi har til huse i et rart hus, hvor der er god plads både indendørs og udendørs. Vi hører under Børneringen.

Vi har driftsoverenskomst med Københavns Kommune, vi er normeret til 32 børn fra 0-6 år. De er fordelt med 10 børn i vuggestuen og 3 grupper børnehavebørn. Vi er normeret til 5 pædagoger, 4 pædagogmedhjælpere, 1 kok og en leder.

Den voksne

I Børnehuset Frimestervej gør vi en dyd ud af, at alle børn kender alle voksne. Det betyder, at når man starter i Børnehuset uanset alder, vil man hurtigt lære alle de voksne at kende. Det skaber tryghed for det enkelte barn og for Jer, som forældre. Vi har alle muligheder for at skabe gode dage, og vi har alle muligheder for at se, og følge barnets udvikling.

I vil ved starten få en primær pædagog som I altid kan henvende Jer til, hvis I har brug for en samtale i forhold til en bekymring eller bare et spørgsmål. Hvis vi har en bekymring, vil det også være vedkommende der kontakter Jer. Ved skiftet fra vuggestue til børnehave vil der være en overgangssamtale med Jer, vuggestuepædagogen og den børnehavepædagog, der skal følge jeres barn resten af tiden i børnehaven.

Det er vigtigt for os, at vi får skabt et godt samarbejde med Jer fra starten af tiden i Børnehuset Frimestervej. Det vil gøre vores hverdag god, (både for børn og voksne) at I er trygge når i ankommer og glade når I henter.